(នាទីៈ កំណាព្យ)
កតញ្ញុតា ភាវៈអ្នកដឹងគុណ
ជ.ណ.ជោតញ្ញាណោ
កតញ្ញុតា
ត្រូវតែប្រព្រឹត្ត មាតាបិតា ជនណាក៏ដោយ |
មានន័យប្រាប់ថា
តាមបែបគំរូ ប្រាប់ឳ្យតបគុណ ។ គ្រូឧបជ្ឈាយ៍ ដែលគេមានគុណ ដែលត្រូវសាបព្រោះ ។ |
ជនកតញ្ញុ
ដែលព្រះជាគ្រូ សុទ្ធតែស្រែបុណ្យ ក៏ជាស្រែបុណ្យ |
បណ្តុះពូជបុណ្យ
បុណ្យនឹងកើតកើន កុំគ្រាប់តែថា មាត់ថាត្រូវតប |
ក្នុងស្រែជាគុណ
ចម្រើនឥតខ្ចោះ កុំលុបគុណចោល ។ មាតាបិតា គុណកុំច្បោលៗ សោះតែគេថា ។ |
កុំឪ្យមានមោះ
ត្រូវមានចិត្តស្មោះ មានគុណជាគោល ធ្វើដែរស្រាលៗ |
ជនអ្នកតបគុណ
សរសើរញឹកញយ ចេះចាំហើយធ្វើ ឳ្យស្និទ្ធដឹងគុណ ជនមានចិត្តខ្សោយ អាងព្រេងសំណាង អ្នកប្រាជ្ញប្រាប់ថា ជនប្រុសស្រីនោះ |
ព្រះពុទ្ធមានបុណ្យ
មានក្នុងសាស្រ្តា គួរយើងចងចាំ ។ ដោយចិត្តអើពើ គុណតែងថែទាំ ព្រោះតបគុណទេ ។ ច្រើនតែធ្វេសធ្លោយ ពីក្នុងបុព្វេ ព្រងើយកន្តើយ ។ ជនប្រុសស្រីណា ពុំមានសុខស្បើយ រែងតែធ្លាក់ខ្លួន ។ |
ទ្រង់ត្រាស់ទេសនា
គម្ពីរដីកា ឳ្យស៊ប់ឳ្យសុំា ពុំមែនខ្ទេចខ្ទំា រមិលគុណគេ ប្រហែសធ្វេសទ្វេ លុបគុណចោលហើយ យូរប៉ុន្មានឡើយ |
កំពុងបានសុខ
ឳ្យផលកំណាច ទេព្តាគេខឹង ទោសបច្ចុប្បន្ន |
ស្រាប់តែមានទុក្ខ
ឃោរឃៅឥតស្ងួន រមិលគុណគេ ។ ព្រោះខ្លួនរឹងត្អឹង ជិះជាន់ឥតល្ហែ បើមានក៏ផ្អាក ។ |
ចេញមកផ្ទួនៗ
ទោសមកពីខ្លួន អាងបុណ្យបុព្វេ ភ័ព្វព្រេងបុព្វេ |
ទោសរមិលគុណ
បង្អង់ឈប់សិន បុណ្យបាបចាស់ថ្មី កាលមានចន្លោះ ចេញមុខផ្តល់ផល កសាងបង្កើត រីបុណ្យឬបាប សុខទុក្ខឳ្យជន |
រារំាងមុខបុណ្យ
បាបថ្មីវិបាក ព្រោះបានឳកាស ។ តែងតែរំពៃ ត្រូវពេលសស្រ៊ាស ប្រាប់ថាត្រូវអញ ។ សុខទុក្ខឳ្យដល់ កំណើតជាអញ ត្រូវអញឳ្យផល ។ ដែលមានសភាព អ្នកធ្វើឳ្យដល់ ឬក្តីសុខសាន្ត ។ |
ព្រេងឳ្យសម្រាក
ឳ្យផលឥតស្រាក ពុំមែនផ្តេសផ្តាស ហាក់ដូចប្រកាស ជនណាដែលកាញ់ អញជាសម្លាញ់ ជាកម្មតែងផ្តល់ នូវក្តីសល់វ៉ល់ |
បាបតែងរារំាង
ចេញមុខឳ្យផល បុណ្យក៏រារាំង ព្រោះមានឳកាស |
បុណ្យឳ្យនៅគំាង
ជាសុខសម្រាន្ត ទទួលរងទុក្ខ ។ បាបឳ្យនៅគាំង បុណ្យផ្តល់ក្តីសុខ ទីទៃពីគ្នា ។ |
ផ្អាកសិនពុំបាន
អ្នកធ្វើតែងបាន ផ្អាកពុំចេញមុខ សុទ្ធតែមានមុខ |
ហេតុនោះគួរជន
គួរកសាងបុណ្យ |
កុំនៅទម្រន់
មានគុណមហិមា អ្នកស្រឡាញ់ខ្លួន ។
វត្តឧណ្ណាលោម,ភ្នំពេញ,
ថ្ងៃទី២៦ ធ្នូ
ព្រះហស្តលេខា
សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ
ជ.ណ.ជោតញ្ញាណោ
|
ក្នុងក្តីខ្ជីខ្ជា
ទើបបានឈ្មោះថា ព.ស.២៥១២ គ.ស.១៩៦៨ |